1394-09-21 16:03
873
0
24258

زائر اهل سنت: سال‌های بعدی هم به زيارت كربلا میروم / به نيت پاسخ حداقلی به پيام وحدت رهبر انقلاب عازم كربلا شدم

زائر اهل سنت اربعين گفت: ائمه اطهار و اهل بيت پيامبر مورد اعتقاد و احترام اهل سنت هستند و بي احترامي فرقه ضاله  وهابيت به ساحت ائمه از نظر اهل سنت محكوم است .

به گزارش گلستان ما به نقل از ساحل گميشان، سوداگر از نخبگان ورزشي و يكي از زائران اهل سنت اربعين در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امسال براي اولين بار سعادت مشرف شدن به زيارت ابا عبدالله الحسين (ع) در اربعين حسيني را داشتم و ما يك كاروان 13 نفره اهل سنت از شهرستانهاي گنبد، مراوه تپه ، كلاله و بلوچستان بوديم كه زمينه اين سفر را كاروان محمد رسول لله برايمان فراهم كرد.

وي افزود: اين سفر پاسخ حداقلي در راستاي پاسخگويي به تاكيدات رهبر معظم انقلاب حضرت خامنه اي در حفظ اتحاد اسلام و انسجام اسلامي صورت گرفت و شعار ما به لحاظ محتوايي جهاني عاري از خشونت و مسلمان كشي بود و سعي كرديم پيام حضرت آقا را در راستاي وحدت رويه عينيت ببخشيم.

سوداگر ادامه داد: اين سفر يك سفر معنوي و فوق العاده بود و شيعيان عراقي براي ما تركمن ها احترام زيادي گذاشتند و بسيار مورد محبت آنان قرار گرفتيم من قطعا سالهاي بعد هم به اين سفر مبارك خواهم رفت و مطمئن هستم حضور اهل سنت در سالهاي بعدي پررنگ تر و با شكوهتر خواهد بود.

زائر امام حسين (ع) در پاسخ اين سوال كه برخي افراد فكر مي كنند ائمه مورد اعتقاد اهل سنت نيستند پاسخ داد:

اين يك تفكر غلط است و به هيچ عنوان صحت ندارد: ما اهل سنت اهل قبور را از خودمان مي دانيم و مورد اعتقاد ماست ائمه اطهار كه جايگاه بلند و ويژه اي دارند،ما هم براي اهل بيت پيامبر نذري مي پزيم و از آنان طلب شفاعت مي كنيم و نبايد اعتقادات فرقه ضاله وهابيت را به حساب اهل سنت آورد .

زائر حرمين شريفين ادامه داد: حال و هواي اربعين حسيني در كربلا و مسير نجف تا كربلا بي نظير و فوق العاده با شكوه بود و هرجا كه مي ايستادي يك لحظه خالي از زواري كه در حال پياده روي بودند نمي شد جمعيت گاها در سه لاين حركت مي كردند و اين عظمت را نمي تواند در هيچ كجا ديد.

سوداگر ادامه داد: امام حسين(ع) همواره بر دوش پيامبر گرامي اسلام سوار مي شدند و بر زانوي آن حصرت مي نشستند و اين گواه اين مطلب است كه پيغمبر اسلام از مقام بلند آن حضرت در آينده آگاه بود و ايشان سرور جوانان اهل بهشت هستند همچنين در اشعار مختومقلي شاعر تركمن آمده است كه هيچ سرزميني كربلا نمي شود و هيچ شهيدي به لحاظ مرتبه و عظمت همپاي شهداي كربلا و امام حسين (ع) نيست و...

وي افزود تنها قومي كه نام محرم را با نام عاشورا مي شناسند تركمنها هستند ما به محرم عاشورآي مي گوييم و اين به دليل اهميتي است كه براي روز عاشورا و امام حسين (ع) قائل هستيم.

زائر اهل سنت در پايان از حس و حال خود وقتي اولين بار چشمش به گنبد طلايي امام حسين (ع) افتاد اين چنين گفت: علي رغم خستگي راه بلافاصله به حرم مشرف شدم و صورتم غرق در اشك شوق شد و از آن حضرت خواستم تا در آن دنيا شفاعتم را نزد خدا كند و شفيعمان باشد در استجابت دعاهايمان .

dd1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.